V čem spočívá 90denní dieta a co jíst během jednotlivých dní + jídelníček a 4 TIPY na recepty

Vladimír Rejholec Téma 26. února 2020 0

Pokud chcete zhubnout účinně a bez jo-jo efektu, měli byste vědět, že to nebude záležitost jen týdne či dvou. Hubnutí je dlouhodobý proces a pokud se chcete vyhnout tomu, aby se po ukončení diety na vás shozená kila opět nalepili, měli byste se řídit i nadále pravidly zdravé životosprávy. Oblíbenou metodou hubnutí je 90denní dieta, která se vyznačuje pestrým jídelníčkem a vyváženou stravou. Během tří měsíců se díky ní postupně dopracujete ke snížení hmotnosti i centimetrů v pase a navíc budete plný energie. Pokud se o této dietě a jejích výsledcích chcete dozvědět více, vše podstatné najdete v našem článku.

Co je 90denní dieta?

90denní dieta má i přívlastek rozlišovací a je založena na střídání specifických skupin potravin. Střídají se během ní škrobové, bílkovinné, sacharidové či vitamínové a vodní dny. Při každém z těchto dnů máte přesně určeno, co můžete jíst, a tak se jen stačí řídit těmito pravidly.

Pokud se rozhodnete pro 90-denní dietu, připravte se na to, že to bude pořádná změna ve vašem jídelníčku. Měli byste se také vybavit dostatečnou dávkou pevné vůle. Budou to přece jen tři ne nejjednodušší měsíce, které však v případě, že budete dodržovat pravidla, přinesou své ovoce.

Při této dietě nejsou vyloučeny ze stravy tuky, což je častou chybou mnoha diet. Aby naše tělo během 90denní diety fungovalo tak, jak má, musí být strava pestrá a vyvážená. V opačném případě by mohlo dojít například i k poruchám metabolismu či k jeho zpomalení.

💡 TIP na produkt - Ketonová dieta na 3 týdny
Ketonová dieta na 3 týdny (110 porcí)

Pokud si myslíte, že byste 90 dní nevydržely, ale potřebujete shodit pár kilogramů, doporučujeme balíček proteinových jídel Ketomix. Jídla jsou jednoduché na přípravu, chutné a syté. Díky této dietě můžete již za tři týdny zhubnout i 5 kilogramů

Obsahuje až 110 porcí jídla.

💰 Sleva DNES -20% NA VŠE!

 

Stravovací cykly

90-denní rozlišovací dieta vychází z toho, že metabolismus v našem těle podle ní probíhá ve třech cyklech:

  • čistící cyklus – je od 4. hodiny do 12. hodiny, v této době bychom měli jíst co nejméně, ideální je snídat jen ovoce a pít během tohoto cyklu hodně vody či čaje
  • přijímací cyklus – trvá od 12. hodiny do 20. hodiny, jde o čas určený k jídlu. Důležité je přitom správná kombinace potravin a dodržení času mezi jednotlivými jídly. Při dni, kdy jíte zeleninu a maso, by měl být rozestup mezi jídly 4 hodiny, pokud máte škrobový den, přestávka by měla být 3 hodiny.
  • trávicí cyklus – trvá od 20. hodiny do 4. hodiny ráno, v tomto čase bychom neměli nic jíst

💡 Základní zásady

cvičící dvojice

Pohyb vám k úspěchu dopomůže

  • budete jíst alespoň 5-krát denně
  • mezi jednotlivými jídly bude minimálně 3-hodinový rozestup
  • měli byste dostatečně hodně pít
  • dopřát byste si měli dostatek spánku
  • choďte spát zhruba ve stejnou dobu av přibližně stejném čase i vstávejte
  • nestresujte se
  • nezapomeňte na pohybovou aktivitu
  • po 20. hodině už nic nejez

 

Předtím, než začnete

Ještě předtím, než se do této diety s nadšením pustíte, bude fajn, pokud si změříte své míry a odvážíte se. Tak budete vědět, jaké děláte pokroky a po prvních týdnech neztratíte motivaci. Měřte a važte se každý týden, ideálně ráno po ranní hygieně.

Nezapomeňte na to, že v případě, že cvičíte, byste měli v první řadě hledět na vaše obvody a ne na kilogramy. Svalová hmota je totiž těží jako tuk. Vaše výsledky si klidně zapisujte do tabulky, kterou budete mít stále na očích.

💡 TIP: Zajímavou a aktuální velmi populární dietou je Ketomix – proteinová dieta. Její ➡ balíček jídla na 3 týdny je nastaven tak, abyste zhubli až 5 kilogramů. Připravili jsme i podrobnou recenzi a hodnocení.

 

90denní dieta v praxi

Základní informace o této dietě jsme si řekli, a tak přejděme k tomu, jak to s ní vypadá v praxi. Jak jsme zmínili, je rozdělena na různé dny podle toho, jakou stravu v daný den máme konzumovat. Vysvětlíme si tedy, jak jednotlivé dny vypadají a jaké je během nich rozdělení potravin. Začíná se bílkovinným dnem, za ním následuje den škrobový, potom sacharidový a nakonec vitamínový a takto pokračujete celých 90 dní.

Během 90 dní budou vaše snídaně vždy sestávat z ovoce – můžete si dát dvě jablka, pomeranče, hrušky, nebo za hrnek drobného bobulovitého ovoce. Ovoce můžete kombinovat podle toho, jak vám chutná. Jíst můžete i sušené ovoce, oříšky, semínka a čerstvé šťávy.

💡 Rady, jak vařit

Vaření při 90denní rozlišovací dietě má jisté zásady, kterých byste se měli držet. Zde je jejich stručný přehled:

čerstvá zelenina

Zaměřte se na čerstvost potravin

  • na vaření používejte kvalitní olej, například kokosový – více o kokosovém oleji a jeho účincích se dozvíte v naší podrobné recenzi
  • množství oleje by však nemělo být více než 1 čajová lžička
  • solte co Namen
  • používejte hodně bylinek a koření
  • vybírejte kvalitní a čerstvou zeleninu
  • můžete používat i kvalitní mraženou zeleninu
  • objevujte nové chutě
💡 TIP na produkt - BIO Kokosový olej
ES BIO Kokosový olej 400 ml | Dr. Max lékárna

Bio panenský kokosový olej je výborný pro studenou i teplou kuchyni. Použít jej však můžete i na pleť nebo vlasy.

➡️ vyrobený pouze z čerstvých a zralých kokosových ořechů
➡️ je nerafinovaný, nebělený, nedehydrovaný a neparfémovaný
✅ je lehce stravitelný, bohatý na mastné kyseliny
✅ rozpouští se již při teplotě nad 25 ° C, je tepelně stabilní a nedochází k jeho přepalování

💡 TIP č.1: desetitisíce pozitivních hodnocení eshopu zákazníky💡 TIP č.2: průměrná doba dodání je 2,8 dnů💡 TIP č.3: při objednávce nad 999 Kč je doprava zdarma

 

Bílkovinný den

Jídelníček 90denní diety je poměrně jasně a striktně daný. Začíná se bílkovinným dnem a jak vyplývá z názvu, během tohoto dne dostane naše tělo zásobu bílkovin. Měli byste tedy sáhnout po libovém mase, vejcích, tvarohu a sýrech a obohaťte to všechno o štědrou dávku zeleniny. 

Platí zde však, že jednotlivé druhy bílkovin mezi sebou nemůžete kombinovat a na večeři byste měli sníst poloviční dávku jídla, které jste snědli na oběd.

💡 Jídelníček při bílkovinném dny

Na oběd si můžete dát:

  • vařenou nebo dušenou drůbež bez kůže, hubenou hovězí, vepřové maso, králíka, mořské plody, ryby, krůtí maso, tofu
  • pokud nechcete maso, můžete sníst 2 vejce, sýr nebo tvaroh
  • ke každému jídlu přidejte pořádnou dávku zeleniny – může to být zeleninový salát, ale i dušená, vařená či zapečená zelenina
  • můžete jíst i 3 dl čistého vývaru s krajícem celozrnného chleba
pečená zelenina

Zelenina nemusí být jen ve formě salátu

Na večeři snězte:

  • totéž jídlo jako na oběd, ale bez vývaru
  • pokud jste tedy měli na oběd maso, musíte ho jíst i na večeři
  • porce by měla být polovinou z oběda
  • chléb vynechte

 

Škrobový den

Během škrobového dne budete jíst luštěniny, rýži a brambory. Všechna jídla však připravujte s co nejmenším množstvím tuku a je vhodné mít pro případ hladu připravený zeleninový vývar.

💡 Jídelníček při škrobu dny
luštěniny

Ochutnejte různé luštěniny

Na oběd můžete jíst:

  • fazole, hrách, cizrna, sóju, čočku, rýži nebo brambory
  • vyzkoušejte i bob nebo červenou čočku – o jejím vlivu na naše zdraví si pozorně v našem článku
  • jídlo připravte vařením nebo dušením s minimem tuku
  • povolen je krajíc chleba
  • zeleninu můžete jíst v neomezeném množství, i ve formě specialit jako je guláš

Na večeři snězte:

  • jídlo, které jste jedli na oběd, ale v polovičním množství
  • vynechejte chléb
💡 TIP na produkt - Čočka červená půlená BIO
Čočka červená půlená BIO

Červená čočka obsahuje množství vlákniny a minerálů, jako je fosfor, železo, selen a zinek. Najdete v ní i vitamin B6. Je lehce stravitelná a rychle se uvaří.

➡️ luštěnina jemné chuti
➡️ nenadýmá
✅ rychlá příprava
✅ vhodná i pro děti

💡 TIP č.1: desetitisíce pozitivních hodnocení zákazníky💡 TIP č.2: více než 200 výdejních míst po celé ČR💡 TIP č.3: blesková doprava, zboží může být doručeno ještě tentýž den💡 TIP č.4: cena dopravy zdarma při objednávce nad 1500 Kč

 

Uhlohydrátový den

Pokud jste si mysleli, že během diety musíte jíst jen tuny zeleniny, touto zprávou vás zřejmě potěšíme. Během dne uhlohydrátů si můžete dopřát klidně i něco sladkého nebo moučné. Můžete si tedy dát i domácí koláč či pizzu nebo těstoviny.

💡 Jídelníček při sacharidového dny
špagety

Těstoviny, ale i pizzu a sladkosti si můžete dát během dne uhlohydrátů

Takto může vypadat váš oběd:

  • vařené těstoviny se zeleninovými omáčkami, bylinkami
  • pizza s rajčatovou omáčkou
  • slané pečivo z nekynutého těsta připravené doma
  • pagáče
  • palačinky bez mléka a vajec
  • pohanka, proso, ječmen a jiné obiloviny

Na večeři snězte například:

  • kousek dortu nebo tři kousky menšího pečiva
  • 3 kopečky zmrzliny
  • dopřejte si i jednu Tabulku čokolády
  • pokud nejste na sladké, dejte si slané pečivo nebo pizzu

 

Vitamínový den

Během vitaminových dní si můžete dopřát jakékoliv ovoce podle chuti. Může být nejen čerstvé, ale i sušené a doplnit ho můžete o semínka a oříšky. Jíst můžete i ovocné kaše, pečené ovoce či kompoty. Pokud nejste milovníkem ovoce, doplní ho o zeleninu.

ovoce

Vitaminové dny budou plné ovoce

 

Vodní den

Vodu byste měli v dostatečném množství pít po celou 90denní diety, avšak jednou za měsíc byste během ní měli absolvovat vodní den. Ideální by bylo, kdyby jste tak učinili vždy na 29. den, přičemž před vodním dnem by měl být den bílkovinný a po něm den vitamínový. Jak je vám asi z názvu jasné, během tohoto dne držíte hladovku a pijete jen čistou vodu.

💡 TIP na produkt - Ketonová dieta Ketomix na 4 týdny
Ketonová dieta na 4 týdny (140 porcí)

Pokud chcete zhubnout, ale nemáte čas na přípravu jídla, doporučujeme KetoMix. Balíček obsahuje kompletní stravu na měsíc, přičemž nic jiného jíst nemusíte. Jídlo je chutné, rychlé na přípravu a syté. Díky této dietě budete hubnout i bez hladovění.

➡️ snadné hubnutí bez hladovění
➡️ výborné pro časově vytížené lidi
➡️ zhubnout můžete až 5 kilogramů
✅ výhodné balení

💰 Sleva DNES -20% NA VŠE!

 

4 tipy na recepty

S principy této diety jsme vás seznámili, ale pokud byste potřebovali více podrobností, na trhu je i kniha 90-denní rozlišovací dieta. My vám přinášíme několik tipů na recepty vhodné pro jednotlivé dny. Věříme, že vám budou chutnat a budou příjemným zpestřením vašeho dietního režimu.

 

lilek s kuřecím masem

Chutný a zdravý oběd či večeře

1. Recept na bílkovinný den

Při bílkovinném dny bude základ vaší stravy logicky tvořit bílkovina, přičemž ji můžete doplnit o nejrůznější zeleninu podle vaší chuti.

Zde je recept na kuřecí prsa s lilkem a zeleninou:

Potřebujeme:  kuřecí prsa běž kůže, kořenová zelenina, lilek, oregano, rozmarýn, česnek, petrželka, olivový olej, sůl, pepř, rajče

Postup:  Olivový olej smícháme s oreganem, rozmarýnem a česnekem. Lilek nakrájíme na silnější plátky, které potřeme olejovou směsí a opečeme. Obložíme ho rajčetem a posypeme petrželkou. Prsa uvaříme ve vodě s kořenovou zeleninou. Potom opečeme na pánvi a podávejte s lilkem a kořenovou zeleninou.

 

segedínský guláš

Během škrobového dne vás zasytí i segedínský guláš

2. Recept na škrobový den

Jak jsme již zmínili, škrobový den by měl sestávat z jídel z luštěnin, brambor nebo rýže.

My máme pro vás trochu inovovaný recept na segedínský guláš:

Potřebujeme: 400 g kysaného zelí, 3 brambory, cibule, česnek, červená paprika, rajčatový protlak, kmín, sůl, bobkový list, olej, pepř, 7 dl zeleninového vývaru

Postup: Cibuli opečeme na oleji, přidáme česnek, protlak a koření. Zalijeme vývarem a když začne vřít, přidáme nakrájené brambory a kysané zelí. Osolíme. Jíme s chlebem.

 

pizza

Připravte si doma chutnou pizzu

3. Recept na uhlohydrátové den

Je možné, že právě uhľodhydrátový den bude váš nejoblíbenější. Můžete si během něj dát nejen chutný domácí dezert, ale například i takovou výbornou pizzu:

Potřebujeme: 250 g hladké mouky, 15 g droždí, 1/2 lžičky cukru, špetku soli, vlažnou vodu, 4 lžíce rajčatového protlaku, oregano, olivový olej, zelenina na obložení, žampiony

Postup: Cukr a droždí přidáme do vlažné vody a necháme podkynout. Přilijeme do osolené mouky a vypracujeme těsto. Necháme ho 30 minut odpočívat a potom rozválíme. Natřeme ho protlakem, olivovým olejem a posypeme oreganem. Obložíme zeleninou podle chuti a žampiony a pečeme 15 minut při 200 stupních.

💡 TIP na produkt - BIO Extra panenský olivový olej
Bio Extra panenský olivový olej Ecoato 500ml

Extra panenský olivový olej značky ECOATO je lisovaný za studena z ručně
sbíraných oliv vypěstovaných drobnými farmáři, členy sdružení COATO.

➡️ součást zdravé kuchyně
➡️ na teplé i studené použití
➡️ vhodný i na vlasy a pleť
✅ extra panenský
✅ lisovaný za studena

💡 TIP č.1: desetitisíce pozitivních hodnocení zákazníky💡 TIP č.2: více než 200 výdejních míst po celé ČR💡 TIP č.3: blesková doprava, zboží může být doručeno ještě tentýž den💡 TIP č.4: cena dopravy zdarma při objednávce nad 1500 Kč

 

pečené ovoce

Pečené ovoce je chutné a syté

4. Recept na vitamínový den

Během tohoto dne nemusíte jíst jen syrové ovoce, ale můžete si dát i ovocné pyré nebo takové chutné pečené ovoce:

Do zapékací mísy dáme měsíčky pomeranče, banán nakrájený na kolečka, 2 kiwi a jablíčko nakrájené na kostičky. Zalijeme šťávou z pomeranče a přikryjeme. Pečeme při 190 stupních asi 7 minut. Posypeme ořechy opraženými na pánvi.

 

Výsledky a zkušenosti

Pokud si nejste jisti, zda je tato dieta pro vás to pravé ořechové, podívali jsme se na to, jaké výsledky s ní dosáhli lidé, kteří ji drželi. Takové byly zkušenosti na stránkách MIMIBAZARu a Modrý koník.

zkušenosti s 90-denní dietou

Takové zkušenosti mají s 90-denní dietou některé ženy

Pokud nebudete dodržovat po skončení 90denní diety zásady zdravého stravování, mohou se vám kila vrátit.

modrý koník 90denní dieta

Některé ženy se obávají jo-jo efektu

Podívali jsme se i na to, co říkají na tuto dietu ženy na stránce MIMIBAZARu:

výsledky při 90denní dietě

90denní dieta ve více případech přinesla dobré výsledky

 

💡 TIP: Podívejte se také na naše velké srovnání nejznámějších prášků na hubnutí, do pozornosti dávám také populární ketodiétu Ketomix a skvělý mix superpotravin na detoxikaci a podporu hubnutí Blendea Supergreens.

Zdroje informací:


Jak se vám líbil tenhle článek?
Autor článku
Profilový obrázek

Jmenuji se Vlado a zajímá mě boj se sníženou imunitou, způsoby jak navrátit tělu energii a vitalitu. Studuji "zelené" produkty, hledám které pomohou a které jsou vyhozenými penězi. Začal jsem psát kvůli vlastní informovanosti (často jsem býval nemocný, navíc máme 2 malé děti), ale téma mne zaujala a pohltila.

Komentáře
Zatím se zde nenachází žádný komentář.
Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..