Mačingová dieta (recenze) – přesný jídelníček na 28 dní + TIPY na recepty

Mgr. Petra Lyžičiarová Téma 2. srpna 2018 0 Diety, Domácí recepty

Dieta podle Antónie Mačingové je velmi populární. Víte však, v čem spočívá? Tato autorka, jejíž kniha “Zhubněte jednou provždy – Najezte se do štíhlosti” patří k mimořádně oblíbeným, se věnuje zdravé stravě už dvacet let.

Něco víc o samotné Mačingové, ale především o její dietě, jídelníčku a receptech, se dozvíte v našem článku. Podíváme se v něm i na to, jaké mají lidé s touto dietou zkušenosti a jak ji hodnotí recenze.

V čem spočívá dieta podle Mačingové

Jak Antónia Mačingová sama prohlašuje, nenabízí dietu, ale princip stravování. Jde totiž spíše o jakýsi návod na změnu životního stylu, kterou si musela projít i ona sama. Jelikož úprava stravy podle Mačingová je dlouhodobý proces, budeme se v článku věnovat především 28denní dietě. Jde o detoxikační program, který by měl být jakýmsi začátkem vaší cesty k zdravému stravování a ke změně životního stylu.

💡 TIP: Chcete-li se o detoxikační dietě dozvědět více, přečtěte si článek, ve kterém jsme se jí podrobně věnovali. 

Je totiž zcela běžné, že po tom, co úspěšně zhubneme díky některé z diet a vrátíme se k našemu běžnému jídelníčku, nastane obávaný jo-jo efekt. Je to však zcela logické, protože důsledky nezdravého stravování se na našem těle musí projevit. No a v případě návratu k původním stravovacím návykům po držení diety je tímto projevem mimo jiné opětovný nárůst hmotnosti.

💡 Kdo je Antónie Mačingová

Autorka bestsellerů Najezte se do štíhlosti, Zhubněte jednou provždy a Harmonie zdraví, krásy a vitality, Schůdková metoda hubnutí. Účinky stravy na lidský organismus, její očistnými a detoxikačními účinky se zabývá už dvacet let. Její knihy byly přeloženy do češtiny i do maďarštiny. Žije v Olomouci a často se účastní seminářů a přednášek či školení týkajících se účinků stravy. Vystudovala UPJŠ v Košicích, obor andragogika.

Při Mačingové dietě nebudete hladovět, ale budete zdravě jíst, nepřiberete, ale zhubnete. Po dodržení 28denního programu stravování se také budete cítit vitálnější a zdravější. Projdete od běžného zažitého stravování, které jste se možná naučili od svých mám či babiček, k zdravému stravování zaměřenému na individuální potřeby. Hlavním principem je staré známé pravidlo “Nežijeme proto, abychom jedli, ale jíme proto, abychom žili.

zelenina a ovoce jsou při Mačingové dietě vhodné

Dieta podle Mačingové je změnou životního stylu…

Začátky této diety mohou být pro někoho náročné, avšak výsledky podle její autorky za to určitě stojí. Zajímavostí je, že 28-denní kúru můžete opakovat i dva či třikrát za sebou. Jak jsme již zmínili, tato dieta není v první řadě o hubnutí, ale o důkladné detoxikaci organismu od škodlivých látek. Díky této úpravě stravy by také měly obnovit správné funkce důležitých orgánů a tělo by mělo vědět lépe vstřebávat přijaté živiny.

💡 Co je to detoxikace?

detoxikace organismu

Detoxikace nám může pomoci se zdravím…

Detoxikace je proces odstraňování toxických látek z těla. Je to činnost zaměřena na vnitřní očištění těla od jedovatých látek, které svým nahromaděním mohou způsobovat poruchy činnost orgánů, jejich poškození či dokonce selhání. Jde o vnitřní očistu, která má vliv na naše zdraví a dokonce i na délku našeho života.

Očistu těla můžeme realizovat pomocí půstů, avšak moderní detoxikace cíleně vyhledává a odstraňuje z těla chemické látky, mikroorganismy i biologické toxiny.

(čti více)

Základní principy diety

  • důležitý je pitný režim, denně třeba vypít 3 až 3,5 litru vody
  • ideální je pít teplou vodu
  • je přizpůsobena na základě krevních skupin
  • je vhodná i pro těhotné a kojící ženy
  • při tomto stravování je detoxikace přirozeným efektem
  • natrvalo byste měli vyloučit potraviny škodlivé pro vaši krevní skupinu
  • nejíte během jednoho jídla bílkoviny a sacharidy zároveň
  • nedoporučuje mléko
  • jediným povoleným alkoholem je suché červené nebo bílé víno
  • kofein je omezen
  • jídlo si nevážíte ani nepočítáte kalorie
  • neměřte si obvody, nevažte se
  • doporučuje se čaj z ostropestřce mariánského na pročištění jater
💡 TIP na produkt - Ostropestřec mariánský bylinné kapky
Dr.Popov Ostropestřec mariánský bylinné kapky 50ml

Pokud vám pití čaje z ostropestřce mariánského není po chuti, doporučujeme užívání této tinktury. Je výborná na uchování zdraví a jater a vhodná k užívání právě během detoxikace organismu.

💡 TIP č.1: desetitisíce pozitivních hodnocení eshopu zákazníky💡 TIP č.2: průměrná doba dodání je 2,8 dnů💡 TIP č.3: při objednávce nad 999 Kč je doprava zdarma

Mačingová dietu sestavila tak, že během ní nebudete hladovět. To znamená, že se najíte do sytosti, kolik vám jen hrdlo ráčí. Doporučuje jíst třikrát denně, přičemž máte dovoleno i malé zdravé snacky. K jídelníčku a tipem na recepty se však ještě propracujeme.

28-denní začátek této diety slibuje, že se budete cítit lépe již po prvním týdnu. Tělo nebude utrácet svou energii na zpracovávání potravy, která ho přetěžuje a škodí mu, takže se budete cítit vitálnější a plný sil.

💡 TIP: Zajímavou a aktuální velmi populární dietou, při které nemusíte vařit, je KetoMIX – proteinová dieta. Její ➡ balíček jídla na 3 týdny je nastaven tak, abyste zhubli až 5 kilogramů. Připravili jsme i podrobnou recenzi a hodnocení.

Jak to tedy funguje?

Mačingové dieta trvá 28 dní

Mačingové dieta trvá 28 dní.

Již v úvodu jsme uvedli, že dieta podle Mačingové není určena primárně na hubnutí, takže nemůžeme o ní mluvit jako o redukční dietě. V případě, že by vás zajímaly právě redukční diety, přečtěte si náš článek, ve kterém jsme se věnovali pěti nejoblíbenějším. No a přestože Mačingová dieta není o hubnutí, ale o detoxikaci, je více než pravděpodobné, že pokud ji vydržíte držet tak, jak máte, něco i zhubnete.

Cílem této diety je nastartovat trvalou změnu našich zažitých stravovacích návyků, které nám škodí. Pokud se ptáte, proč trvá Mačingová dieta 28 dní, je to kvůli tomu, že stejný čas trvá životní cyklus buněk. Během této očisty se staré buňky vymění za nové a naše tělo tak připraví na novou etapu našeho životního stylu.

Mačingová dieta je navržena tak, aby vám jídlo dodalo co nejvíce živin. Množství jídla není omezeno tak, jak je to při redukčních dietách. Podstatné však je, aby se váš každodenní jídelníček skládal z doporučených potravin. Hlavním pravidlem Mačingová diety je, abyste minimálně dvě hodiny před spánkem nejedli žádné jídlo.

Fáze diety

Dieta podle Mačingové má dvě po sobě následující fáze, které vás naučí stravovat se podle pravidel zdravé a vyvážené výživy. První částí diety je již zmíněná kúra trvající 28 dní. Právě během ní by mělo tělo dostatečně dobře připravit na druhou fázi. Stále však platí, že první fázi lze po ukončení znovu zopakovat.

Když se ukončí detoxikační kúra, nastupuje tři měsíce dlouhá fáze celkové úpravy stravování. Zde byste se měli řídit tím, že budete jíst stravu určenou pro vaši krevní skupinu a zároveň nebudete vrámci jednoho jídla kombinovat sacharidy a bílkoviny.

💡 TIP na produkt - Ketonová dieta na 3 týdny
Ketonová dieta na 3 týdny (105 porcí + 5 zdarma)

Balíček obsahuje proteinové jídla na tři týdny, naleznete zde 105 porcí plus 5 zdarma. Denně můžete jíst až 5 porcí a na výběr máte polévky, koktejly či omelety. Díky této stravě zhubnete i bez hladovění.

➡ na hubnutí bez hladovění
➡ ideální pro časově vytížené lidi
✅ můžete si vybrat ze tří příchutí koktejlu
✅ jednoduchá a rychlá příprava
✅ produkty vás zasytí a jsou chutné

Pozitiva Mačingové diety

Jelikož je tato dieta založená na vysloveně zdravých potravinách, množství čerstvé i vařené zeleniny, ovoci a oříšcích, je samozřejmé, že má na náš organismus pozitivní účinky.

Ty spočívají v:

  • hloubkové regeneraci organismu
  • obnovení starých buněk
  • nastartována metabolismu
  • detoxikaci našeho těla
  • regulaci cholesterolu
  • nastolení vyrovnané hladiny cukru v krvi
  • zlepšení vstřebávání živin
  • zhubnutí
  • zlepšení kvality vlasů, pleti a nehtů

Kolik jíst?

sušené ovoce a oříšky při Mačingové dietě

Oříšky a sušené ovoce zaženou hlad…

Při dietě podle Mačingové jíte sice jen třikrát denně, avšak najíte se do sytosti. Základem úspěchu je dodržování pravidel této diety, ale nemusíte se obávat, že byste hladověli. Pokud by se vám tři jídla denně zdály málo, můžete si dát menší svačinu, například za hrst oříšků či mandlí se sušeným ovocem. Kromě toho je podstatné hodně pít. Ideální je teplá a převařená voda, minimálně 3 litry denně.

Výhodou této diety je, že nemusíte počítat kalorie a jídlo není třeba vážit. Skutečně si můžete dopřát tolik jídla, kolik vám chutná. Důležité však je, že je budete jíst potraviny, které Mačingová doporučuje přičemž jde především o jídla ze zeleniny.

Vhodné a nevhodné potraviny

Při diety podle Mačingové můžete jíst veškerou zeleninu, což vám otevírá dveře pro sestavení velmi pestrého jídelníčku.

Tyto potraviny jsou vhodné:

  • červená řepa
  • brokolice
  • mrkev
  • zelené fazolky
  • hrách
  • celer
  • cibule
  • česnek
  • cuketa
  • rozinky
  • jablka
  • ořechy
  • koriandr, kurkuma, rozmarýn, pepř, kmín
  • olivový olej
  • vejce
  • kuřecí maso
  • med
  • ostropestřec mariánský – více o něm najdete v našem článku

Nevhodné potraviny:

  • vše, co není součástí jídelníčku Mačingové diety

28-denní jídelníček

Pokud jste se rozhodli, že se dáte na úpravu stravy a změnu životního stylu podle Antónie Mačingové, máme pro vás jídelníček na 28 dní.

💚 Jídelníček Mačingové diety

1. den

Snídaně: strouhaná mrkev s jablkem, ochucené medem, rozinkami a ořechy

Oběd: vařená brokolice s česnekem a strouhaným nízkotučným sýrem

Večeře: salát z červené řepy s vajíčkem a strouhaným sýrem

mrkvový salát s jablkem

Mrkvový salát s jablkem tvoří zdravou snídani.

2. den

Snídaně: strouhaná mrkev s jablkem, ochucené medem, rozinkami a ořechy

Oběd: fazolové lusky s česnekem a strouhaným sýrem

Večeře: salát z červené řepy s vařeným vejcem

3. den

Snídaně: strouhaná mrkev s jablkem, ochucené medem, rozinkami a ořechy

Oběd: salát z červené řepy se strouhaným sýrem

Večeře: mrkvový perkelt se strouhaným sýrem

4. den

Snídaně: strouhaná mrkev s jablkem, ochucené medem, rozinkami a ořechy

Oběd: mrkvový perkelt se strouhaným sýrem

Večeře: překládána cuketa s bazalkou, sýrem, česnekem a sojovou omáčkou

5. den

Snídaně: strouhaná mrkev s jablkem, ochucené medem, rozinkami a ořechy

Oběd: překládána cuketa s bazalkou, sýrem, česnekem a sojovou omáčkou

Večeře: fazolové lusky s česnekem a strouhaným sýrem

6. den

Snídaně: strouhaná mrkev s jablkem, ochucené medem, rozinkami a ořechy

Oběd: fazolové lusky se zázvorem

Večeře: vařená brokolice s česnekem, vařené vejce

červená řepa je oblíbená Mačingové potravina

Červená řepa je jednou z častých surovin při Mačingové dietě.

7. den

Snídaně: strouhaná mrkev s jablkem, ochucené medem, rozinkami a ořechy

Oběd: Řepná salát s vařeným vejcem

Večeře: mrkvový perkelt se strouhaným sýrem

8. den

Snídaně: bílý jogurt s medem, skořicí a vlašskými ořechy

Oběd: bezvaječné těstoviny s kedlubnou

Večeře: boršč

9. den

Snídaně: kiwi, banán, ořechy, med, skořice

Oběd: vařená brokolice s česnekem, zázvorem a strouhaným sýrem

Večeře: hrachová polévka

10. den

Snídaně: strouhaná mrkev s jablkem, ochucené medem, rozinkami a ořechy

Oběd: mrkvový perklet se sýrem

Večeře: Řepná salát s vajíčkem

11. den

Snídaně: bílý jogurt, med, ořechy, skořice

Oběd: fazolové lusky s vejcem

Večeře: červená řepa s ořechy a sušenými švestkami

12. den

Snídaně: kiwi, banán, med, skořice, ořechy

Oběd: bezvaječné těstoviny se špenátem

Večeře: hrachová polévka

červená řepa

Červená řepa je plná vitamínů…

13. den

Oběd: mrkvový perkelt se sýrem

Večeře: boršč

14. den

Snídaně: strouhaná mrkev s jablkem, ochucené medem, rozinkami a ořechy NEBO bílý jogurt, med, oříšky a skořice

Oběd: kuře s celerem

Večeře: vařená brokolice s česnekem, zázvorem, sýrem

15. den

Snídaně: 2 dcl grepové šťávy, 2 sójové nebo grahamové rohlíky, med, ořechy

Oběd: kuře s celerem

Večeře: červená řepa s ořechy a sušenými švestkami

16. den

Snídaně: strouhaná mrkev s jablkem, ochucené medem, rozinkami a ořechy

Oběd: zeleninová polévka, fazolové lusky, Řepná salát

Večeře: mozzarella s okurkami nebo rajčaty

17. den

Snídaně: vařené jáhly s medem, ořechy a sušenými švestkami

Oběd: zeleninová polévka, překládána cuketa s bazalkou, sýrem, česnekem a sojovou omáčkou

Večeře: zeleninová polévka

18. den

Snídaně: bílý jogurt s medem a ořechy

Oběd: vařená červená řepa s tuňákem a cibulí

Večeře: Řepná salát, kuřecí prsa obalené v ořechách a osmažené

19. den

Snídaně: pohankové vločky se sójovým mlékem, medem a strouhaným jablkem

Oběd: treska na másle se celerovými hranolky

Večeře: mrkvový perkelt, sýr, brokolice s česnekem

20. den

Snídaně: strouhaná mrkev s jablkem, ochucené medem, rozinkami a ořechy

Oběd: celerové hranolky, dušené kuřecí stehna

Večeře: vařená brokolice s česnekem, tuňák z konzervy

brokolice s česnekem

Brokolici s česnekem budete mít na talíři poměrně často…

21. den

Snídaně: vařené jáhly, ořechy, med, sušené švestky

Oběd: celerové hranolky, dušené horní krůtí stehna, okurka, červená řepa

Večeře: celerové hranolky, kuřecí prsa s bazalkou, červená řepa

22. den

Snídaně: pohankové vločky, sójové mléko, med, jablko, ořechy

Oběd: bezvaječné těstoviny s kedlubnou

Večeře: kuře na celeru

23. den

Snídaně: strouhaná mrkev s jablkem, ochucené medem, rozinkami a ořechy

Oběd: mrkvový perkelt, sýr, brokolice s česnekem

Večeře: Řepná salát, krůtí prsa obalené v ořechách a osmažené

24. den

Snídaně: jáhly, med, ořechy, sušené švestky

Oběd: Řepná salát, treska na másle

Večeře: zeleninová polévka, překládána cuketa s bazalkou, sýrem, sojovou omáčkou

25. den

Snídaně: strouhaná mrkev s jablkem, med, ořechy, rozinky

Oběd: bezvaječné těstoviny se salátem

Večeře: Řepná salát s tuňákem

26. den

Snídaně: bílý jogurt, med, ořechy

Oběd: červená řepa s ořechy a sušenými švestkami

Večeře: vařené jáhly s ořechy, medem a sušenými švestkami

27. den

Snídaně: grepová šťáva, dva grahamové nebo sójové rohlíky, med, vlašské ořechy

Oběd: boršč

Večeře: celerové hranolky, mořská treska na másle

kuřecí prsa

Při dietě si můžete dopřát krůtí nebo kuřecí prsa…

28. den

Snídaně: jáhly, med, ořechy, sušené švestky

Oběd: kuře na celeru

Večeře: červená řepa s cibulí a tuňákem

Tipy na recepty

Mačingová dieta je postavena na velmi jednoduchých receptech, které jsou připraveny rychle. Přinášíme vám pár z nich.

Boršč (Mačingová dieta)

boršč

Oblíbeným jídlem Mačingové diety je boršč…

Potřebujete: 1 miska mrkve, 1 miska petržele, 1 miska celeru, 1 miska kedlubny, 1 miska zelené papriky, 3 misky červené řepy, pepř, sůl, nové koření, kmín, bobkové listy, olej, cibule, dva stroužky česneku, mletá červená paprika, rajčatový protlak

Postup: Zeleninu osmažte na oleji a orestujte, přidejte sůl a koření, papriku a zalijte půllitrem vody. Když je kořenová zelenina měkká, přidejte červenou řepu. Zatímco se polévka vaří, osmažte cibulku, česnek a přidejte protlak, potom přidejte do polévky. Podávejte s řeckým jogurtem a petrželkou.

Mrkvový perkelt

Mrkev si nakrájejte na kolečka, cibuli nakrájejte nadrobno a společně opečte na olivovém oleji. Podle chuti přidejte kmín, pepř, rozmarýn, sójovou omáčku a koriandr. Vše promíchejte a vařte asi 15 minut.

Rychlá hrachová polévka

Potřebujeme: 400 g mraženého nebo čerstvého hrášku, polovinu citronu, 2 lžíce pesta, sůl, pepř, máslo

Postup: Hrášek nasypte do vařící a osolené vody, přidejte pesto a sůl a pepř. Vařte 20 minut. Potom přidejte máslo a polévku rozmixujte.

Zkušenosti a recenze

Na závěr přidáme ještě několik zkušeností a recenzí od lidí, kteří si dietu podle Mačingová zkusili na vlastní kůži. Někteří s ní byli spokojeni, cítili se lépe a také zhubli, ale jiní se se stravou sestávající hlavně ze zeleniny nevěděli ztotožnit. Recenze a zkušenosti jsme našli například na stránkách eMimino.cz a Modrý koník.

Mačingová dieta - zkušenosti

…Mačingová dieta – další zkušenosti:

zkušenosti s Mačingové dietou

💡 Mohlo by vás zajímat (zveřejněno na Bioporadce.cz):

Zdroje informací:

  • hubnuti-az.cz – jídelníček na 28 dní, principy diety podle Mačingové
  • slimming.cz – základy Mačingové diety
  • macingova.sk – informace o dietě, jídelníčku
  • ProZdravi.cz – Zhubněte jednou provždy – kniha Antónie Mačingové

Autor článku
Mgr. Petra Lyžičiarová

Redaktorka magazínu BioPoradce.cz. Zajímám se o zdravý životní styl, cvičení a zdravou stravu. Preferuji přírodní produkty a výživové doplňky sloužící k udržení zdraví, krásy a vitality.

Komentáře
Zatím se zde nenachází žádný komentář.
Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.